Nasza szkoła dołączyła do programu Laboratoria Przyszłości w ramach, którego trafił do nas następujący sprzęt:
-drukarka 3D Flashforge Adventurer 4 S/N wraz z filamentem do drukarki;
-mikrokontroler – zestaw Forbot;
-lutownica S-LS-16 Basic;
-kamera sportowa GOPRO HERO;
-mikroport SYNCO G1 A2 Bezprzewodowy system mikrofon.;
-oświetlenie do realizacji nagrań;
-mikrofon kierunkowy z akcesoriami;
-aparat fotograficzny;
-komputer DELL;
-zestaw robotów CODEY ROCKY;
-Gimbal – DJI Ronin SC
-Adapter Bluetooth BT 4.0 do CODEY ROCKY;
-Statyw Camrock;
-Mata miasto do CODEY ROCKY,
Nauczyciele uczestniczą w szkoleniach z obsługi oraz użycia otrzymanego sprzętu. Część akcesoriów jest już wykorzystywana na zajęciach szkolnych.
Poniżej kilka zdjęć naszych nowoczesnych pomocy dydaktycznych.
Drukarka 3D Adventurer 4 to nie tylko większy rozmiar wydruku: 220 x 200 x 250 mm, ale także większe możliwości. Posiada wbudowany uchwyt szpuli filamentu 1kg oraz możliwość korzystania z dysz o średnicach 0,3 / 0,4 mm. Drukarka 3D wyposażona jest w czujnik filamentu, schowek na narzędzia oraz kamerę, która pozwala na wykonywanie i przeglądanie zdjęć z poziomu interfejsu drukarki. Możliwość zdalnej kontroli nad urządzeniem poprzez Wi-Fi lub Ethernet. Lokalne sterowanie urządzenia odbywa się za pomocą 4.3 calowego kolorowego wyświetlacza HD, posiadającego trzy stopnie jasności. Drukarka 3D posiada tryb oszczędzania energii. Dzięki ekstruderowi 265 °C możliwy jest druk z PLA/ABS/PC/PETG/PLA-CF/PETG-CF. Nowe funkcje w oprogramowaniu pozwalają nadzorować wiele urządzeń jednocześnie. Drukarka 3D posiada dwa tryby kalibracji: 9-cio punktową i ekspercką. Dodatkowo istnieje możliwość pobrania log’u z urządzenia. Drukarka 3D Adventurer 4 posiada funkcję umożliwiającą edycję temperatury stołu oraz dyszy w trakcie drukowania. Zmienić można także wysokość osi Z, procentową ilość podawanego filamentu, moc wentylatorów oraz prędkość drukowania. Drukarka 3D Adventurer 4 to nie tylko większy rozmiar wydruku: 220 x 200 x 250 mm, ale także większe możliwości. Posiada wbudowany uchwyt szpuli filamentu 1kg oraz możliwość korzystania z dysz o średnicach 0,3 / 0,4 mm. Drukarka 3D wyposażona jest w czujnik filamentu, schowek na narzędzia oraz kamerę, która pozwala na wykonywanie i przeglądanie zdjęć z poziomu interfejsu drukarki. Możliwość zdalnej kontroli nad urządzeniem poprzez Wi-Fi lub Ethernet. Lokalne sterowanie urządzenia odbywa się za pomocą 4.3 calowego kolorowego wyświetlacza HD, posiadającego trzy stopnie jasności. Drukarka 3D posiada tryb oszczędzania energii. Dzięki ekstruderowi 265 °C możliwy jest druk z PLA/ABS/PC/PETG/PLA-CF/PETG-CF. Nowe funkcje w oprogramowaniu pozwalają nadzorować wiele urządzeń jednocześnie. Drukarka 3D posiada dwa tryby kalibracji: 9-cio punktową i ekspercką. Dodatkowo istnieje możliwość pobrania log’u z urządzenia.
Drukarka 3D Adventurer 4 posiada funkcję umożliwiającą edycję temperatury stołu oraz dyszy w trakcie drukowania. Zmienić można także wysokość osi Z, procentową ilość podawanego filamentu, moc wentylatorów oraz prędkość drukowania.
StarterKit rozszerzony - z modułem Arduino Uno + Box
Zestaw elementów elektronicznych ułatwiających rozpoczęcie pracy z modułami z serii Arduino. W komplecie m.in.: diody LED, rezystory, czujniki, układy scalone oraz wyświetlacz LCD z wlutowanymi złączami, silnik wraz ze sterownikiem i oryginalna, najnowsza płytka bazowa Arduino Uno Rev 3. Ta wersja jest wysyłana wraz z organizerem, ułatwiającym przechowywanie i przenoszenie zestawu.
Zestaw zawiera płytkę bazową Arduino Uno wraz z kompletem wielu elementów wprowadzających w świat programowalnych układów elektronicznych. Prosty język i przyjazne środowisko Arduino pozwalają tworzyć oprogramowanie nawet początkującym użytkownikom. Elementy wykonawcze, w tym wyświetlacz LCD z wlutowanymi złączami oraz silnik DC wraz ze sterownikiem, pomogą zapoznać się z problematyką obsługi najczęściej stosowanych w elektronice i robotyce urządzeń.
Duża płytka stykowa oraz przewody połączeniowe umożliwiają łączenie obwodów. Przyciski wraz z diodami LED oraz czytelnym wyświetlaczem LCD 16x2 pozwalają stworzyć interfejs użytkownika. W zestawie znajdują się także czujniki, dzięki którym użytkownik może zbierać dane z otoczenia oraz układy scalone, w tym dwukanałowy sterownik silników umożliwiające sterowanie elementami wykonawczymi.
Arduino Starter Kit to początkowy zestaw, który odpowie na potrzeby każdej osoby rozpoczynającej przygodę z programowalnymi układami elektronicznymi. W zestawie tym zawarte zostały wszelkie niezbędne elementy umożliwiające początkującym wdrożenie się w świat Arduino.
Zestaw Arduino Starter Kit firmy Botland w prosty sposób pomoże zdobyć oraz rozszerzyć wiedzę o układach i programowaniu. Wszystkie jego elementy zapakowane zostały w solidnym organizerze, który ułatwi przechowywanie oraz przenoszenie zawartych w nim przedmiotów.
Skład zestawu Starter Kit
Arduino zestaw startowy wyposażony został w najnowszą płytkę bazową Arduino Uno Rev 3 z mikrokontrolerem ATmega 328, na podstawie której można rozpocząć programowanie w środowisku Arduino. Do płytki dołączone zostały wszelkie niezbędne przewody, służące do łączenia obwodów w układzie.
Zestaw zawiera również masę innych elementów takich jak diody LED (czerwone, zielone, żółte), czujniki pozyskujące informacje z otoczenia, rezystory, silnik ze sterownikami, przewód USB, układy scalone, wyświetlacz LCD z wlutowanymi złączami, a także silnik DC (prądu stałego) zasilany napięciem od 3 do 5 V oraz wiele innych niezbędnych elementów.
Fotografia sferyczna i VP - GoogleVR
Wirtualna rzeczywistość dała twórcom fotografii sferycznej zupełnie nowe możliwości prezentacji treści. Po założeniu na głowę gogli VR możemy wejść w sam środek zdjęcia 360. W którą stronę byśmy nie obrócili głowy – otrzymamy widok danej przestrzeni. Przy odpowiedniej rozdzielczości wyświetlacza gogli VR oraz zdjęcia sferycznego, mamy wrażenie jakbyśmy przebywali w oglądanej przestrzeni. Wirtualna rzeczywistość pozwala zaangażować w pełni nasz najważniejszy zmysł poznawczy – wzrok, który skutecznie tłumaczy mózgowi, że w danej przestrzeni faktycznie się znajduje.
Oto nasze kolejne przygody z Googlami VR. Dzięki nim uczniowie mogli oglądać Londyn nocą, Amsterdam, Dżunglę tropikalną, wnętrze jaskini i wulkanu, obejrzeć pływające pod wodą rekiny, zajrzeć do wnętrza egipskiej piramidy , pobyć w kosmosie , popatrzeć z lotu ptaka na panoramę Dubaju , znaleźć się jako turysta na Murze Chińskim .